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Terraria - Aventura / Sandbox


Naitomea

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Trechos retirados do TerrariaBR e da Wikipedia.

Cave, lute e explore!

Crie sua casa, faça sua própria arma e combata com os monstros que te esperam em Terraria.

O jogo visa juntar muitas caracteristicas do mundo dos games em um só jogo, tais como: plataforma, sand-box, geração aleatória de mundos, elementos de RPG e multiplayer em PVP e PVE. Visando fazer uma verdadeira junção desses elementos.

Além de você ter a habilidade de construir, fazer armas e equipamentos (alguns até futuristas) você terá a habilidade de lançar uma gama de magia e lutar contra boss monsters.

Jogabilidade:

Terraria possui uma jogabilidade semelhante a Minecraft e títulos clássicos de exploração e aventura como Metroid. Existe características básicas dos dois jogos, como ciclos de dia/noite, elementos para construir e sistema de pontos de vida e pontos de magia.

Antes de começar, o jogador já pode personalizar o personagem, o cursor do mouse, entre outras personalizações que o jogo permite.

No início, o jogador receberá 1 machado de cobre,1 picareta de cobre e 1 espada curta de cobre. Também terá 5 corações, que são iguais a 100 pontos de vida. Junto com o personagem do jogador, um NPC chamado de Guide (Guia), que pode explicar ao jogador como funciona o básico do jogo. Se você construir uma casa, o NPC irá até ela.

O jogo também possui características próprias. Quando o jogador atinge objetivos específicos, alguns NPCs podem aparecer e ocupar um cômodo da casa do jogador. Entre esses NPCs que podem ser "invocados", podem surgir o Merchant, Dryad, Demolitionist, Arms Dealer e Nurse. Esses NPCs podem curar, vender itens e outros serviços úteis, onde o jogador poderá utilizar suas moedas, obtidas por derrotar monstros, destruir vasos ou até de baús escondidos pelo mapa. O jogo também possui biomas com monstros únicos, como o Underworld, The Corruption e florestas subterrâneas.

O jogo também possui eventos, como o Blood Moon, onde surgem mais monstros que o normal e estes podem entrar nas estruturas do jogador. Outro evento é uma invasão de Goblins. Alguns monstros, como o Eye of Cthulhu também podem aparecer caso o jogador tenha itens específicos ou invoque eles.

Terraria Wiki:

http://terraria.wikia.com/

REQUISITOS MÍNIMOS:

OS: Windows Xp, Vista, 7

Processor: 1.6 Ghz

Memory: 512MB

Hard Disk Space: 200MB

Video Card: 128mb Video Memory, capable of Shader Model 1.1

DirectX®: 9.0c or Greater

Depois posto umas screens.

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É um jogo com uma proprosta bem interessante, os gráficos por mais sejam "simples".. acabam ficando em segundo plano, é um jogo viciante e muito bom.. E com a ferramenta de gerador de mundo "aleatório" acaba se tornando um game bem diversificado e divertido.

Além do seu multiplayer, em que a maioria de jogos desse estilo não tem. Vale a pena.. :joia:

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Gostaria de fazer uma observação sobre o Terraria, por acaso alguém já teve a curiosidade de olhar o tamanho do save do jogo(mundo + char)?

Primeiro jogo que vejo o save ser maior que o próprio jogo.. É quase 200 Mb de um banco com o mundo gerado, putz... da pra ver que o mundo é exageradamente enorme..

E só aproveitando, to curtindo muito o jogo :D

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Sim, o que será que aconteceu para aumentarem o preço? :confused:

Excesso de vendas? :P

(fizeram igual a casas bahia com o DA II a R$29,90)

EDIT: E é exatamente isso, pois mesmo custando U$9,99 o jogo subiu 3 posições hoje no rank dos mais vendidos... passando o Portal 2, o pacote da Square e o pacote da Telltale..

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  • 5 semanas depois...

Update 1.0.6

NPCs

New Enemy : Spike Ball (An Immortal Enemy.)

New Enemy : Blazing Wheel (An Immortal Enemy.)

New Enemy : Dungeon Slime (Contains Golden Keys)

New Enemy : Goblin Scout

Hornets in the Underground Jungle now shoot stingers. These stingers have a 1 in 3 chance of poisoning their target for 10 seconds.

EoW is no longer “defeated” when he flees.

Cursed Skulls now now have a chance to apply the Cursed debuff.

Npcs that are far from home and try to turn to return home will no longer twitch left and right when stuck.

Bats, Harpy and Demon AI has been improved to prevent wall hugging.

Slimes when in water will now turn around when they have no where to go.

Man Eaters and Snatchers now have less HP, and are drawn above tiles rather than behind.

Lava Slimes no longer spawn lava when killed.

Meteor Heads now move much slower but do a lot more damage.

Bone Serpents now have a new death sound, and their hit-box has been fixed.

Hornets are correctly now unable to enter water.

Vultures should no longer ‘float’ if the sand they are perched on falls from beneath them.

NPC’s furniture requirements have changed to work with new items.NPCs now requires one “comfort object” (Chair, Throne, Bench, Bed, Toilet) and one “flat surface furniture” (Table, Dresser, Workbench, Tub, Bookcase) for a room to be complete before they will make it their home.

Items

New Item : Shadow Key

New Item : Golden Key

New Item : Shadow Chest (These require the Shadow Key)

New Item : Obsidian Background Walls

New item : Mud Background Walls

New Item : Jungle Spore (Replaces Jungle roses former crafting uses.)

New Item : Tattered Cloth

New Item : Battle Standard (Allows for manual starting of the Goblin Invasion)

New Item : Piano

New Item : Loom (Crafting Station, Now required for crafting most clothes from silk.)

New Item : Bench

New item : Dresser

New Item : Bathtub

New Item : Red Banner

New Item : Green Banner

New Item : Blue Banner

New Item : Yellow Banner

New Item : Lamp Post

New Item : Tiki Torch

New Item : Barrel

New Item : Chinese Lantern

New Item : Cooking Pot

New Item : Safe (A separate private storage from the Piggy Bank.)

New Item : Skull Lantern

New Item : Trash Can

New Item : Candelabra

New Item : Pink Jar

New Item : Mug

New Item : Beer Keg

New Item : Beer

New Item : Bookcase

New Item : Throne

New Item : Bowl

New Item : Bowl of Soup

New Item : Toilet

New Item : Grandfather Clock

New Item : Statue

Wooden Tables, Doors and Workbenches now have improved looking graphics.

Jungle Rose is now a rarer drop and no longer used to craft.

Bottled water can no longer be crafted by standing near lava.

Suspicious Looking Eyes will now sometimes be found in chests.

Several Magic items have been rebalanced.

Fire of Flower now does more damage, and costs more mana.

Flamelash, Sunfury, and Flower of Fire are no longer dropped, they are now found in shadow chests in the underworld.

Band of Star Power now adds 20 mana to your maximum, and no longer adds mana regeneration.

Orb of Light now moves slower and is now listed as a buff that you can remove if you so desire and also know its remaining duration.

Magic missile is now quicker and is ‘launched’ when you release the mouse button, rather than disappearing.

Flamelash is ‘launched’ when you release the mouse button, rather than disappearing.

Meteor Armor and Molten Armors no longer glow.

Grappling Hooks can no longer be spam shot, you must now wait until your previous shot lands or returns before you can throw another.

Starfury now does a bit more damage, requires more mana, and now works underground. If a star is spawned inside a wall, it will be able to travel until it reaches open space and then becomes ‘solid’ colliding with the next wall it hits.

Glow sticks price reduced. And are now a bit brighter.

Coins now leave a sparkle trail while moving.

Night Owl Potion now works correctly.

Two of the same type of accessories may no longer be equipped at once.

Armors are now more ‘Class Type’ specific and their stats have been set accordingly.

Meteor Armor - Buffs Magic Damage and Set Bonus : Space Gun 0 Mana Cost.

Molten Armor - Set Bonus : Melee Damage

Shadow Armor - Buffs Melee Attack Speed and Set Bonus : Movement Speed.

Necro Armor - Buffs ranged damage and Set Bonus : Reduces Ammo Consumption.

Jungle Armor - Buffs Max Mana, Magic Crit Chance and Set Bonus : Reduced Mana Usage

Potions now offer less HP on use, and their cool-down is now a minute.

Placing background walls is more simple, as 1 block holes are automatically filled in.

ALL placed background walls are now considered ‘house walls’. (Yes even Dirt and Dungeon walls.)

The Mini-shark now has a 33% chance that shooting the weapon will not take ammo. So it does not consume as much ammo to use.

Flintlock Pistols and Muskets are now a bit stronger.

Flails now have a different mechanic. You can ‘spin’ them by pressing left and right fast over and over after they have been thrown while holding down the mouse button.

Piggy Banks should no longer float when the ground beneath the table it is on is removed from beneath them.

Fish Bowl’s recipe has been changed to require Bottled Water, rather than just an empty Bottle.

Ash and Mud no longer fall due to gravity.

Server and Clients

The IP screen now shows the seven most previous IP’s you’ve joined, to allow you to quick connect to your favorite or commonly played servers.

Improved Server Syncing

Game Interface

There is now an option to disable pickup text.

When creating a character, there is now an option for ‘Male/Female’, this is used to change the characters voice. This way, any hairstyle can be used for either gender.

When choosing your hairstyle, you may now right click to cycle through the hair selections backwards.

New Hot-key for grappling hooks. (Defaults to E)

Hot-bar Slots now show their Hot-key number.

The Mana Bar is now Blue, and text for gaining health is now green.

Interface Boxes are now colored differently. Inventory is Blue, Equip is Green, Craft is Purple.

Hot-keys for Mana and Healing Potions now work correctly with Rejuvenation potions.

Some tool-tips now have more specific details about item uses.

Right clicking on an accessory or a piece of armor in your inventory will auto-equip it.

Newly obtained items will now be placed starting in the bottom right of your inventory rather than the previous top left.

There is now a Trash Can slot in the inventory. Placing an item here will destroy it. However the item will be saved in memory until another item is destroyed, allowing you to retrieve it if you wish. Holding Shift and Clicking and Item will move it to your trashcan.

When at a chest or piggy bank, there is now an option to loot all. This will take all items inside the chest/bank if there is room, If not it will take all items starting from top left.There is also a Quick Stack option for the reverse effect. If the chest you are viewing has items stored in it that you are also carrying, this option will stack those items into the chest combining stored and carried stacks.

When at a chest or piggy bank, there is now an option to Deposit all. This will take all items not in your hot bars and starting from the bottom right slot, place each item that will fit into the chest or bank. It will stop when space runs out.

It is no longer possible to drop items through the spaces between boxes in the inventory

Some Tools now give you an idea in their tool-tip of what they can mine. Example - “Can mine Meteorite”.

There are now four ammo slots. Ammo may be placed here to de-clutter your inventory. Weapons will take ammo from these slots first, and will then take from any in the inventory after they are empty.

Hot-Bar slots that have a ranged weapon on them will show the current used ammo count on them.

There is now a toggle in your inventory, that when clicked, will LOCK your hot-bar and not allow you to change your currently used hot-bar item by clicking it with the mouse, only the 1 - 9 hot -keys and mouse-wheel will scroll them at that point.

Hotkeys can now be used to change selected item when the inventory is open.

Shops now sell items back to you. Holding Shift and Clicking and Item while at a shop will quick-sell it.

You can now quickly clear and cancel your chat message by hitting escape.

‘Misc’ in Character Creation color selection, has been renamed “Shoes”.

Misc

New Feature : Critical Hits. There is now a small chance you will do more damage to an enemy

New Feature : Damage Types. Damage is now separated into Melee, Ranged and Magic damages. These will be used going forward for a few different systems, such as buffs, de-buffs. Items will list what kind of damage they do in their tool-tip so you know what will be effected by what buff.

New Music : Corruption.

Added 19 new hairstyles.

There are now 3 difficulty modes that are set when creating a character.

Softcore - Drop coins on death, keep max hp and mana values.

Mediumcore - Drop all items on death, keep max hp and mana values.

Hardcore - Drops all Items and deletes your character on death, requiring you to start a new character. On death you will become a ghost that can not interact with the world until you log out.

Players now heal automatically when ‘not in combat’. You are flagged as in combat when you are damaged by anything. The longer you have spent after getting hurt will increase your hp regen speed slightly.

Mana now recharges on its own when you are not casting. Slowly if you are moving, and fast if you stand still.

Hellstone no longer produces light and is more rare.

Hellstone now spawns lava when it is mined, but only in the underworld.

Cacti no longer cause knock-back making running through a desert less of a hassle.

Cacti no longer destroy blocks as they grow.

Some sounds have a randomizing pitch change (like sword swinging), to make them have more variance.

Optimized “Finding Tile Frames”, so worlds should load faster

There are new sounds for the following actions/events

Talking to an NPC

Mana Becoming Full (also shows a purple sparkle on player)

Using Water Bolt, Flamelash, and Flower of Fire

Starting to Drown.

Melee speed increase items are now calculated correctly.

Thorns are now destroyed after you touch them and receive damage.

Corrected some spelling errors and also the placement of ‘%’ in some potion tool-tips.

Added a bunch of new randomized game subtitle captions.

World Gen

More Gems spawn in the jungle.

Hell Houses now spawn differently. A worlds Hell Houses can rarely spawn as all obsidian, and they can now get really tall.

Underground Jungles now have a Mud Background

Dungeons should no longer spawn in the ocean.

Deserts now spawn slightly further away from spawn.

Dungeons now spawn with more spikes and less lighting.

Underworld Ash is now filled with more lava pockets, making mining Hellstone more of a challenge.

Some items no longer spawn in Dungeon, these were meant for non-dungeon areas.

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Lembrando que o Terraria está em promoção na Steam.. $5

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  • 2 meses depois...
  • mês depois...
O jogo realmente é bem divertido e os mapas bastante extensos, mas, como todo jogo tem seus prós e contras, o contra desse é não ter a possibilidade de invitar no multiplayer e nem ter um sistema de matchmaking. ;/

Mas com certeza o jogo vale a pena. =D

Pois é, tentando matar aquele boss "n sei o q wall" , meu n consigo...TEm que ser pelo menos umas 2/3 pessoas que nem no video...

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Anota ai.

Para derrotar o chefe Wall of Flesh você vai precisar:

Poções:

Featherfall, Ironskin, Archery, Shine, Swiftness

Opcionais

Regeneration, Obsidian Skin (caso não queira cobrir a lava)

Armas

Grenade, Dynamite, Molten Fury, Demon Scythe.

Estratégia:

Como o Underworld se extende de um canto ao outro do mapa, aconselho escolher um dos cantos do mapa e cavar um buraco até chegar lá, em seguida tome uma média distancia do fim do mapa, crie 3 plataformas com esse formato ||______|| uma a cada 10 blocos de altura iniciando-se do chao para colocar a Dynamite.

Espera ate o efeito Potion Sickness passar em seguida beba as poções.

Jogue o Guide Voodoo Doll na lava em que se encontra o fim do mapa, assim que a Wall of Flesh espere um pouco e em seguida jogue as dinamites nas plataformas.

Ataque e mova-se em direção a outro lado do mapa, use as granadas com cuidado pois os monstros que solta poderá te atrapalhar.

Opcionais:

você poderá cobrir todas as aberturas de lava para evitar em cair na lava assim não precisará da poção de proteção contra a lava.

Coloque tochas tanto no teto quando no chao(depende da altura do Underworld)

O problema desse chefe é o terreno que é muito irregular e se ficar preso (não você não pode atravessar a parede, ja tentei e não deu certo)

Caso queira poderá cavar uma outra entrada para o Underworld na outra ponta do mapa, e coloque uma casa e uma cama para o respawn, se vier a morrer você ainda poderá tentar novamente. (A parede somente some se você matar ou se ele crusar todo o Underworld)

Dica geral para chefes: Faça o terreno trabalhar em seu favor ;)

Gostaria de saber se depois de derrotar a parede se dar para invocar novamente.

AVISO: Depois de matar ira ter novos biomas e a corrupção ficara fora de controle (ira se alastrar para pedra e em diversas partes do mapa, mesmo em sua fazenda subterrânea)

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